במשך 3 ימים: תרגיל צבאי רחב היקף התקיים בדרום

קובי פינקלר No Comments on במשך 3 ימים: תרגיל צבאי רחב היקף התקיים בדרום

חטיבת יואב קיימה תרגיל רחב היקף שהתפרס לאורך שלושה ימים וכלל בתוכו מגוון תרחישים ואימונים. סמח"ט החטיבה אומר ל"קול חי": "התרגיל היה מעצים ומלמד, זו הזדמנות טוב להוכיח את העשייה הטובה של הכוחות ואת הדיוק והחדות של הלוחמים בשטח"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע האחרון התקיים תרגיל חטיבת יואב שהתפרס לאורך שלושה ימים וכלל בתוכו מגוון תרחישים ואימונים. חטיבת יואב פרוסה על פני שטח של כ-240 ק"מ בגבול המזרחי ממצדה בצפון, עד אילת בדרום, ובגבול המערבי מאילת ועד למפגש עם חטיבת פארן בגבול מצרים.

התרגיל בחן את מוכנות וכשירות החטיבה למגוון תרחישי ייחוס רחב – החל מחילוץ אזרחים שהתהפך רכבם באזור חשוד למיקוש בו נתקעו, ועד לאירוע בו דימו השתלטות של מספר מפגעים על מבנה באחד מיישובי המרחב.

האירועים התפרסו כולם לאורכה של הגזרה, ואילצו את המפקדים לנהל מבצעית בשטח שגודלו כשליש משטחה של מדינת ישראל למול אינדיקציות מודיעיניות רבות והתראות מבצעיות אשר מרוחקות האחת מהשנייה. בהתאם להערכת המצב, ייצרו הכוחות ניהול סיכונים, גייסו עתודות ונערכו לספק מענה מבצעי לכלל התרחישים בכל הגזרה – מים המלח ועד לעיר אילת.

במסגרת התרגיל החטיבתי, פרט למפקדת חטיבת יואב תורגלו גם לוחמי ולוחמות גדוד ברדלס, לוחמות האיסוף מגדוד 727, לוחמי יחידת לוט״ר אילת, לוחמי יחידת ימ״ס דרום וצוותי מילואים. התרגיל בוצע בשיתוף פעולה עם המערכת הביטחונית הרב-ארגונית במרחב.

ההבנה המבצעית היא שכדי להכריע במרחב הנגב והערבה, למול אתגרי הזמן והמרחב, נדרשת הכרות מעמיקה עם הגזרה ועם ההיסטוריה הגזרתית אך, גם שיתוף פעולה עם כלל זרועות הביטחון במסגרתו כל זרוע מקנה את היתרון המבצעי שלה ויחד יוצרים שלם מבצעי שגדול מסך חלקיו.

בשנה האחרונה, כחלק מהחלטת מפקד פיקוד הדרום בוצע מיקוד משמעותי בחטיבת יואב בסיכול האירועים הביטחוניים בגבולות. החטיבה סיכלה ניסיונות הברחה של חומרים אסורים בגבול המערבי ואמצעי לחימה בגבול המזרחי. הישגים אלו התאפשרו בזכות שכלול יכולות ההגנה – החרבת אמצעי האיסוף והתצפית, וכן המענה ההנדסי לצד דיוק תפיסת ההגנה.

בשנה החולפת כוחות החטיבה סיכלו למעלה מ-60 כלי נשק ואמצעי לחימה נוספים, זה הישג משמעותי שמייצר משילות, מונע טרור ומשמר את השקט והשלווה במרחב הגבול.

החטיבה פועלת לאור תפיסת ״הגנה במבצעים״ שמייצרת דיפרנציאליות בהגנה ומגבירה אותה על הנכסים החיוניים למול הערכת המצב המתחדשת.

סא״ל שחר נחמני

סמח״ט יואב, סא״ל שחר נחמני: אומר לנו: "התרח"ט התקיים מיום ראשון עד יום שלישי, 72 שעות בהן סיפקנו מענה מבצעי למגוון רחב של תרחישים שיכולנו במקרה חירום לפגוש גם במצב אמת. התרגיל היה מעצים ומלמד, זו הזדמנות טוב להוכיח את העשייה הטובה של הכוחות ואת הדיוק והחדות של הלוחמים בשטח. תרגלנו את גדוד ברדלס יחד עם מטה החטיבה וכלל האגפים, ביחד עם גדוד האיסוף 727, התוצאות טובות מאוד והמחישו את עצמת החטיבה. תרגילים חטיבתיים עצימים כמו אלו הכרחיים לשמירת הכשירות שלנו וההגנה על הנגב והערבה – זוהי משימתנו בשגרה ובחירום".



0 תגובות